Friday, July 16, 2010

its all about my dear atuk..

pernah x eks korg sme mimpi yg org yg telah meninggal tue ajak korg ikot die??i olls penah..mase tue i olls skolah lagik..sgggttt2 ingat cos dat mimpi is involving my dearest grandpa..the 1 dat i miss sooo much!!!!

i olls nie sgggtttt rapat ngan my arwah atuk..sbbnye mase ibu i olls preggie kan i olls. mase tu we olls dok kat umah arwah atuk..my dad nie anak last..so, tue yg dok situ tue..pas lahir2 jeks da confirm die dok kelek i olls jeks kan..huhu..ibu i olls plaks anta kat my auntie yg dok seblah umah jeks jage..so, my pop salu bawak i olls jalan2..mase tue cucu perempuan die kire i olls jeks..len sme yg dekat2 same baye sme laki..perempuan sme da besar..pe g..kasih syng melimpah ruah la..(betol org ckp yg grandparents nie syng kat their grandchild more than their child sendrik..huhu :P)..i like sgtttt mase tue... :P pe nak sme dpt..huhuhu..im spoiled!!! yupsieee..hihi..

bile da pandai jalan tue mmg my pop yg jage me..die ckp xyah anto umah maklong as he can take care of me..yela..my pop bosan kowt nak dok sorg2 umah..my grandma dok umah my uncle kat sikamat coz die xsehat..huhu..bangun2 pagi jeks sometimes xmandi tue coz sejuk kan, die da ajak i olls g jalan semban..hihihi.. :P so, tukar2 baju jeks we olls nek bas g jln2 semban..makan kat mane2 restaurant yg we olls ske..and the best things is we olls xbayar coz kire cam org2 situe sme kenal..t ayah lik keje arwah atuk will tell td makan mane2 n die sh ayah g bayar..hahaha..shumeils kan my pop?? :) i olls nak ape just ckp jeks ngan die..t die gtao my dad and my dad xleh bangkang la kan..hihihi..sgtttt spoiled kan i olls??i olls ase my habit yg asek nak merayau nie pon sme sbb my pop..hihii :P

mase da pindah pon still i olls g skolah kat Sek Keb Ampangan kan..dok kat senawang..so, kene stay either pagi atau ptg kat umah arwah atuk b4 school atau after school..hehehe.. :P my dad dulu kasik belanje rm2 jeks..yela zaman '90 camtue kan..brg2 sme xmahal lagik..but die marah..die ckp pe i olls nak makan??zaman skunk makanan mahal2..huhu..so, terpaksela my dad bg rm5 to rm10 per day..hahaha.. :P jolly sakan k!!!i olls belanje kawan2 tao..bek kan??bile kite makan cornetto and ade member pandang jeks kasikla belanje skali.. :) pastue my ration kire mcm gule n keropok sme xgune duit belanje tao..sbb he'll put aside he's money for that..die letak kat atas tingkap, almari n pintu..just amik jek dlm bekas telur tue..mst penuh.. :) while he gardening..i olls g membeli belah..huhu (boros kah saye sbb tue???huhu) :P

so, kirenye the entire of my life is with him..still i can remember ade dlm 2 hari tue my dad xhantar i olls g umah die..pastue my dad xgtao nape kat die..suddenly 1 day tu while i olls ngah belajar dlm class die terjenguk dpn pntu class and trus crik i olls..da jmpe die trus ckp "ado kau julie??atuk ingat nape ko xdtg umah..sehat??kang balik umah atuk x??"..huh..my cikgu pon tanyela sape??i told her that it was my atuk and she said that he's been wandering around school checking every class for me.. :( i feel guilty that time...sgtttt2!!!wat die risau... :( i can still remember how he look that day.. :)

so, thats the passion of love from my arwah atuk towards me..i olls sgtttt syng die..rindu kan..sometimes i cried as i miss him badly..and sometimes i talk with his pic..bile die takde, i olls raser lemah sgttt..i olls xsempat nak tunjuk kat die i olls dpt 5A's in my UPSR and masuk boarding school...die salu ckp mase sh i olls makan..i olls rindu kan die..sgtttt2!!!!

i olls tao yg die pon syng n rindu kan i olls sgttt..sbb i olls penah mmp die ajak i olls ikot die..mase tue i olls kat school (Sek Men Sains Tuanku Ja'afar)..dlm mmp tue die kat my school mase ari Sabtu (mmg esoknye hari Sabtu pon)..then tbe2 ade announcement ade org nak jmpe i olls..heran gkslakan coz i olls jarang dpt visitors yg i olls xkenal..so, ble da twun nampak die dok senyum kat kusi batu tue..bile dekat die ckp jom ikot atuk g kenduri umah atuk cu (atuk sedare belah ibu i olls)..i olls confius..sbb die ayah my dad and die xkenal pon tok cu tue..tp nape nak ajak i olls ikot die??so, i said i olls nak tanye my adik dulu (dlm mmp tue my adik sekolah same ngan i olls)..mase ckp camtue, dr muke die berseri2 terus jadik sedey.. :( sedeyh sgttt..pastue i olls kesian ngan die, i olls ckp japs nek atas tanye adik..die diam jeks..i olls nek atas tanye adik n bile turun balik die da takde..i olls carik2 die xjumpe n some1 said nampak die lik dengan muke yg sedeyh sgttt.. :( then i oll terbangun..

ble i olls cite ngan my friends, they said mmg la i said no as if i sad yes confirm i olls xbernyawa lagik pagi tue.. :( he really miss me i think.. :( and he know where i am.. :)

bile i olls rindu sgttt pada dia, i olls akan dtg jumpe die kat kubur..and i always cried when i saw someone as same age as him as i doooo really miss him..his face, his smile, his smells, his spec, his songkok, his baju melayu, his seluar, his kasut yg berlumpur tue and everything about him..i love him sooo much!!!!i love my pop soooo much!!!!!!

atuk..moga atuk tenang di sana..Julie selalu ingat atuk..Julie xkan lupe atuk..Julie synggg atuk sgttttt!!!!Al fatihah buat arwah atuk, Safran bin Ahmad..

i doo miss him right now.. :(

xXhugsnkissesXx

0 comments: